Safari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Carla Sonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Februari 2013 | Kenia, Mombassa

De derde week Africa begint met een 3 daagse Safari.
We hebben al zoveel gewerkt dat een paar dagen relaxen wel op zijn plaats is.
En wat is er dan niet beter om op Safari te gaan.
3 dagen Tsavo West en de Saltlicks, 2 prachtige natuurparken.

We starten op vrijdag ochtend om 5.30 en vertrekken vanuit Mombasa.
Al snel blijkt dat de ruit van de auto niet dicht kan, tja dan kun je natuurlijk niet de wildparken in.
Dit is balen en onderweg in Mariakani laten we het repareren, onmiddellijk bellen we met de verhuurder, oh ja, dat was ik vergeten te vertellen, sorry.
Een oponthoud van 2 uur, de hele binnenkant van de deur moest worden gedemonteerd.
We bellen weer met de man en vragen hem om met M-Pesa te betalen aan de garage.
M-Pesa is een telefonisch betaal systeem, heel handig omdat bijna niemand op het platteland en in de bush een bankrekening heeft.
De echte eigenaar is niet te bereiken en we besluiten het voor te schieten en het te verhalen op de verhuurder.

We vervolgen onze weg naar Voi een grotere plaats richting ons wildpark.
Hier willen we wat fruit kopen en Samuel de chauffeur heeft ook nog wat spulletjes nodig.

De auto wordt voor de stalletjes op een zandpad neergezet.
Wij blijven in de auto en Samuel gaat op pad voor de inkopen.
Dan komt er een dame aangelopen die constant aan de auto zit en aan de portier grepen.
Wij vragen haar vriendelijk hier mee op te houden en van de auto af te blijven.
Dan komt er een stortvloed van Swahili over ons heen, wij zeggen haar in het Engels dat we haar niet verstaan.
Even later komen er twee mannen aangelopen met je geloofd het niet een WIELKLEM!!!
What the hell is this? in Nederland nog nooit gehad! En hier op een zandpad!!!

Er is geen ontkomen aan en de klem gaat er op, wat een bitch is die vrouw, geen land mee te bezeilen.
Samuel was woest evenals wij en we ontkwamen er niet aan om te betalen,1500 shilling (ca. 12 euro).
Hij had alleen groot geld en had de dame verteld dat hij zou betalen als hij gewisseld had.
Wat een begin van de trip, die uiteindelijk heel mooi werd.

Bijna alle wild gezien, leeuwen op 3 meter afstand die lagen uit te buiken na een lekker maaltje antiloop, kuddes olifanten, elanden, zebra's, buffels, antilopen, dik dik's, luipaarden, hyena's, giraffes die bijna letterlijk voor ons knielden toen ze gingen drinken,je kunt het zo gek niet opnoemen.

We overnachtten 's nachts in een locale banda en in een prachtige tented camp.
We werden vergezeld door een Masaai krijger met speer en zaklamp van de tent naar het restaurant en v.v. ,omdat er 's avonds luipaarden rond de banda lopen.
Een tent op palen met eigen sanitair boven op de berg.
Het was een heel mooie ervaring, smaakt naar meer!

Assante Carla.

• 21 Februari 2013 - 07:56

Suze:

Wielklem? Tja, misschien moet je dan op de fiets maar ja, dat is dan weer meals on wheels...

• 23 Februari 2013 - 19:08

Marjo Boele:

kan me voorstellen dat jullie boos waren maar het is wel bijzonder. een wielklem in de bush, hoe verzinnen ze het?

succes nog.
    Marjo