Mombasa 2015. - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Mombasa 2015. - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Mombasa 2015.

Door: Carla Sonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

27 December 2014 | Nederland, Badhoevedorp



Beste Allemaal,

Nog een paar dagen en we staan met beide benen in 2015, een jaar met weer nieuwe uitdagingen.

Half Februari zal ik weer vertrekken naar Mombasa waar ik 5 weken zal verblijven.
De nodige voorbereidingen voor deze missie zijn al een tijd gaande.

Ik ben blij dat Hermien en ik al een mooi spaarpotje mee kunnen nemen.

De verkoop van de door mij gemaakte pruimen en bramen jam heeft 500 euro opgebracht, met dank aan de tuinders die hun fruit afstonden.

De verkoop van houten kerstbomen heeft ook al meer dan 300 euro opgebracht dankzij het werk van Anton, de man van Hermien.

Wat gaan we met dit geld doen zullen jullie denken.

Een deel gaat wederom naar de groenten tuin van de A.P.D.K.
De kinderen eten uit eigen tuin en er hoeft minder op de markt te worden gekocht.

Een bijdrage voor de Mobile Clinic.

Ik hoop nog geld over te houden om kinderen van te laten opereren.

Mijn Albino project is ook steeds meer uitgroeiend en er staat 1100 kilo!! aan zonnebrand voor mijn 358 albino's klaar, met dank aan de Afrikaanse Albino vereniging Nederland.
Het verzenden dat 1250 euro kost zal w.s. door hen worden bekostigd.
Alleen is het nu nog een uitdaging om de Keniaanse douane zover te krijgen dat we het kosteloos Kenia in kunnen krijgen.
We hadden gehoopt dat dit al was geregeld en alles per zee container onderweg zou zijn.
Echter, de Keniaanse molens werken traag en ik ben bang dat ik als ik in Kenia ben, zelf langs de douane zal moeten met een tolk om uit te vinden hoe het daar te krijgen met de zekerheid dat het niet achter de douane blijft staan zonder er een vermogen aan invoer voor te moeten betalen.
Een uitdaging dus die ik daar probeer te tackelen.



Jullie steun is zo welkom, dit is afgelopen Februari al gebleken.
De lokale mensen waarderen de inzet van de voor hen onbekenden zeer!

Mochten jullie willen meedoen middels een financiële ondersteuning, dan kan dit door te doneren op: NL51 RABO 0337653712 t.n.v. C.Sonder o.v.v. Mombasa 2015.

Onder aan dit bericht zien jullie foto's van afgelopen Oktober, met een impressie van de nieuwe oogst uit de groentetuin.

Voor mijn vertrek laat ik weer van me horen.

Voor iedereen een Gezond en Liefdevol 2015 toegewenst.


Carla.





















  • 28 December 2014 - 14:59

    Alice Van Maanen:

    Fijn om weer iets van je te horen Carla, wens jou en Hermien opnieuw veel succes met de uit te voeren plannen en ik duim voor een vlot en probleemloos douaneverloop.

  • 29 December 2014 - 10:26

    Nenny Moed.:

    Hoi Carla , zijn je operaties goed verlopen? Een heel goed 2015 gewenst en een vruchtbaar verblijf in Kenia. Groeten van Nenny.

  • 29 December 2014 - 10:34

    Esther Terhoeve:

    Hoi Carla,
    Ik wens je het allerbeste toe voor 2015, eerst dat jij goed hersteld van alles en dan dat je weer al je doelen gaat halen.
    Je zet je in met zoveel energie, het kan niet anders dan dat je weer al jouw mensen in Kenya blij gaat maken.
    Heel veel energie en succes gewenst!
    Esther

  • 29 December 2014 - 15:25

    Jannie:

    Succes weer, ik zal een donatie overmaken, spreken we elkaar nog voor je gaat?
    Ik ga in maart weer! All the best!@

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 57713

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: