Voorbereidingen operatie Mombasa 2013. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Voorbereidingen operatie Mombasa 2013. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen operatie Mombasa 2013.

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 December 2012 | Kenia, Mombassa



Beste Familie en vrienden,

Zoals jullie weten ben ik in oktober jl. in Mombasa geweest om te kijken hoe het is gegaan na mijn bezoek in maart.

De Special Seats die jullie mede sponsorden zijn uitgegeven en de kinderen en hun ouders zijn er geweldig blij mee.
Op de goede plek terecht gekomen en de ouders hoeven de kinderen niet meer op de rug te dragen.

Anders is het gesteld met de te opereren kinderen.
Door het geweldige transport fonds is het aantal operaties verdubbeld van 200 naar 400.
Dit heeft natuurlijk financiële consequenties voor de A.P.D.K.
Men heeft hier geen rekening mee gehouden en de bodem van de kas is in zicht gekomen.
Ook de A.P.D.K. moet het voornamelijk hebben van sponsoring, de overheid is niet zo scheutig met het toekennen van geld.

Het gevolg is nu dat er een wachtlijst is ontstaan voor de te opereren kinderen.
Een situatie die niet wenselijk is.

Een operatie bv. Klompvoet/waterhoofd/handafwijkingen/lipgehemelte spleet kost 250 euro.
In deze kosten zit de operatie, verblijf in de revalidatie, voeding, onderdak en scholing.
De kinderen verblijven gemiddeld 4 maanden in de revalidatie.

Begin februari ga ik weer terug voor een aantal weken.
De A.P.D.K. bij staan en de Mobile Clinic assisteren in hun zoektocht naar nog meer kinderen die ook een betere toekomst verdienen door ze te laten opereren.

Mochten jullie ook mee willen helpen om nog meer kinderen een kans te geven?

Sponsorgeld kun je doen in de speciaal mee terug genomen donatiebusjes.
Storten kan ook op rek.nr. 33.76.53.712 t.n.v. C.Sonder te Badhoevedorp. o.v.v. Operatie Mombasa 2013.

Maar… laat niemand zich verplicht voelen, en zoals jullie al weten, de reis en verblijfkosten bekostig ik zelf.

Het eventuele sponsorgeld om de kinderen te laten opereren zal ik ter plekke storten op de rekening van de A.P.D.K.
Wel zal ik iets gebruiken om medicijnen te kopen voor de Mobile Clinic.


En… Love is NOT how much we give, but how much Love we put into giving.


Ik houd jullie op de hoogte,


Assante Carla.


  • 13 December 2012 - 23:30

    Anna:

    Fijn dat je aandacht voor de surgery vraagt. Het transportfonds heeft nog genoeg geld voor komend jaar maar inderdaad is er nu een wachtlijst ontstaan.
    Succes in februari. Ik vertrek met Hanna op 11 januari naar een project in Cambodja. Volg je via deze site. Liefs en fijne feestdagen. Anna

  • 14 December 2012 - 08:23

    Jannie Martens:

    Heel veel succes weer, ook ik ga weer, in januari. Het is verslavend... Groet van je collega van de 4de, JMM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 57782

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: