Engeltjes. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Engeltjes. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Engeltjes.

Door: CarlaSonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Maart 2011 | Kenia, Nairobi




Het laatste weekend in Mombasa, nog een druk programma.

De giraffes ophalen in Old Town, niet dus, de hout snij bewerker had waarschijnlijk goede tijden beleefd en was niet meer op komen dagen op zijn werk.
Ook dat gebeurt hier, het lange termijn denken zit er bij veel mensen nog niet in.

T.I.A of wel This Is Afrika.

Nog een onverwachtse keizersnede op de valreep zaterdag avond in Port Reis, een ander ziekenhuis.

Zondag heerlijk vertoeven bij het zwembad en alvast pakken al hoewel ik bijna niets meer heb om in mijn tas te doen.

Terug denkend hebben we een fantastische tijd gehad.

De privilege om mee te kijken bij zo vele gezinnen met jonge moeders die zo trots zijn op hun al dan niet gezonde engeltjes.

De polio man met de medicijnen die we voor hem kochten,voluit grijnzend en met zijn zwabberende handen bedankte hij ons.

De prachtige binnenlanden waar we soms niet vooruit kwamen vanwege de slechte paden, hoe zou dat gaan nu de regen tijd er aan komt?

Met de landcruiser door smalle paden met vele stekelbossen die de zijkant van de auto bekrasten, waarbij wij dachten, dit is gelukkig niet onze auto.

De medicijn man die dorst te beweren dat Malaria ook wel te behandelen is met planten extracten, wij vertelden hem dat als dit zo was hij al lang van ons de Nobel Prijs had gekregen!

De blije gezichten die we kregen bij de boodschap als er een rolstoel werd beloofd.

Vele voorbeelden malen door mijn hoofd.

Terug komen Zeker!!

En die engeltjes… we hadden er 1 om ons te beschermen en op onze schouder mee te laten kijken.

Vandaag weer thuis aangekomen kan ik maar niet warm worden, de thermostaat moet nog op gang komen en de supermarkt maakte me ook niet echt blij.
Grabbelende gehaaste mensen, de overgang is groot.
Een mango 2 euro!! We waren 20 cent gewend.

Ik vond het leuk om jullie mee te laten delen in mijn ervaringen.

Nu bijkomen en alles op een rijtje zetten.

Asante Sana, Carla.








  • 02 Maart 2011 - 06:46

    Pat:

    Ja ik weet precies hoe je je voelt, ik werd er haast agressief van in de supermarkt. En ja je moet wel terug al was het alleen maar voor de giraffes. Ja ook dat is africa. En als je er niet bent geweest kun je er ook niet om lachen. Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen, Trek een dik vest aan en warme sokken. Liefs, Pat

  • 02 Maart 2011 - 06:59

    Deborah:

    Welkom thuis!! Het is hier inderdaad niet al te warm....en de supermarkten zijn ook niet om naar huis te schrijven!

    Nou geniet nog van je dagen en voor de giraffen moet je zeker nog een keer terug!

    Tot snel!

    Liefs Deborah

  • 02 Maart 2011 - 07:27

    Ellen:

    ik heb genoten van je verhalen, jammer dat het afgelopen is.
    Ik heb bewondering voor je en vind je een topwijf.

  • 02 Maart 2011 - 07:31

    Marielle:

    Misouri sana voor je werk en je verhalen! Liefs Marielle

  • 02 Maart 2011 - 07:51

    Suze:

    Fijn dat je weer veilig thuis bent maar jammer dat we je reisverhalen moeten missen. Mooi dat je zulk goed werk hebt verricht en dat je zulke prachtige, onuitwisbare herinneringen mee naar huis hebt genomen!

    Groetjes, Suze

  • 02 Maart 2011 - 08:58

    Frank:

    Hey sista
    Leuk om je verhalen te lezen. Super!
    Tot straks.
    Frank

  • 02 Maart 2011 - 09:11

    Patricia:

    Welkom terug Carla,
    Het is inderdaad even wennen aan alles als je weer in dit koude kikker landje bent....dat heb ik zelfs na een weekje Ierland! Kun je nagaan?! Rust lekker uit, dat hebt je verdiend!Tot gauw,Patricia

  • 02 Maart 2011 - 12:52

    Alice:

    Hoi Carla,
    Fijn dat je weer veilig thuisgekomen bent. Even de tijd om te acclimatiseren, even hier werken en ondertussen jeopnieuw richten op een project?
    Ik zit op mijn werkkamer, 'n lekker zonnetje in mijn gezicht, ik stuur een beetje van die warmte naar je toe!
    Groeten, Alice

  • 03 Maart 2011 - 12:01

    Nicole:

    ik heb met héél veel plezier je reis meebeleefd. Geweldig dat je dit doet.
    liefs,
    Nicole

  • 03 Maart 2011 - 16:00

    Moniek:

    Hoi Carla,
    Fijn dat je weer goed bent thuisgekomen. En idd, het is hier ijs en ijskoud. Heb genoten van je verhalen , rust nog even lekker uit en tot volgende week?

    Liefs Moniek

  • 03 Maart 2011 - 17:04

    Marjo Boele:

    Ja mooi he Carla, het is bijna niet uitteleggen. Je moet dit land ervaren.
    ik vond het geweldig leuk om nog even met jullie samen te zijn.

  • 07 April 2011 - 11:23

    Liza:

    Goed gedaan hoor Carla! Ik ben heel trots op jou!!! Ik wens je alvast veel plezier en sukses met je volgende reis en avontuur..
    Liefs, Lizzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 57798

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: