Back Home - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Back Home - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Back Home

Door: CarlaSonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

03 April 2012 | Nederland, Badhoevedorp

Zaterdag middag, een lunch afspraak met de executive officer van A.P.D.K.
Hermien en ik hebben gisteren avond een lijstje gemaakt met punten die we aan de orde willen laten komen.
Eerst bekijken hoe het gesprek zijn beloop zal hebben, dan eventueel met onze punten op tafel komen.

Ik heb nog eens goed nagedacht over de overschotten van half afgemonteerde rolstoelen die ik 4 weken geleden hier heb gezien, zeker wel een stuk of 60.
Ik zou logischerwijs denken dat deze voorraad al lang is bekostigd en dus nu ook niets meer oplevert dan alleen maar frustratie en wachtende mensen die al zolang op de lijst staan.
Dit wil ik aan de orde laten komen.
Ik had gehoopt dat Matthew de manager van de werkplaats er bij zou zijn, maar tot onze schrik hoorden we dat zijn vrouw eerder deze week is overleden.

Het gesprek begon voortvarend, en de man, hij was ook bij het onverwachte bezoek in het veld, was mede met zijn collega’s en de landelijke directeur onder de indruk van wat we er allemaal deden.
Hij had nog dagen last van zijn rug vanwege de slechte wegen, en dat na een halve dag!!

De agenda werd open geslagen en 14 punten sprongen er uit, helemaal blij, ook wij hadden dezelfde gedachten en ideeën.
En over mijn punt betreffende het overschot rolstoelen, was ook nagedacht.
Het ziet er wat positiever uit qua betalingen vanuit de overheid, de geldstroom komt weer een beetje op gang.
De uitgifte van de rolstoelen zal binnen niet al te lange tijd zijn beloop krijgen, wat een positief bericht!

Na de lunch werd ons een LETTER OF APPRECIATION overhandigd voor het vele werk dat we hebben verricht en de geweldige sponsoring.
Niet alleen een schouderklopje voor ons… als jullie er niet waren hadden we minder middelen aan kunnen schaffen.

Een taxi naar het vliegveld morgen? Natuurlijk brengen wij jullie als dank voor alles.


Zondag ochtend naar Old Town, de laatste presentjes kopen, ik wil alle sponsoren een kleinigheidje geven, maar jammer genoeg was mijn hout snij werker gesloten.
Gelukkig had ik op route onderweg al het een en ander gekocht.
We werden vergezeld door een jonge Keniaan, niet te opdringerig dus we lieten het maar.
Opeens begon hij een gesprek, of we het breaking news van vanmorgen al hadden gehoord?
Nee, wij waren alleen maar in de bush en daar heb ik zelfs een maand zonder horloge geleefd, dus het nieuws heeft ons niet bereikt.
President Obama zou een vliegtuig ongeluk hebben meegemaakt, en ernstig gewond zijn met kans op overlijden.
We schrikken ervan, o wat erg…
Zegt de jongen, weten jullie wat voor dag het vandaag is? 1 april, toen ging er een lampje branden en konden we er kostelijk om lachen en namen een Mango Juice op de goede afloop.


Maandag ochtend 8.00 uur geland op Schiphol.
Het is koud, maar het zonnetje gaat gelukkig wat schijnen.

Een enerverende maand achter de rug, de beoogde doelen zijn MEER dan bereikt.

Ik wacht nog 2 weken met het opmaken van de eindafrekening omdat er nog steeds wat geld binnen druppelt.
Dan zal ik het resterende geld over maken, dat zal worden gebruikt voor de operatie van de 8 schisis kinderen en eventueel nog special Seats.
Ik houd jullie hier van op de hoogte.

Ik ben blij nog een weekje vrij te zijn, kan ik nog even bijkomen van alle belevenissen.

Tot slot nog een selecte van mijn foto’s, geniet er van.


Assante Sana Carla.

  • 03 April 2012 - 13:37

    Jenny:

    Welkom thuis! :-))

  • 03 April 2012 - 13:41

    Marcel:

    Beste Carla en Hermien,

    Fijn dat jullie weer terug zijn in Nederland. Wat een verhaal!!! Ik zie je gauw om even bij te kletsen.

    Marcel.

  • 03 April 2012 - 13:44

    Anneke:

    Welkom thuis en rust lekker uit. Ik zie Hermien morgen in Haarlem; dan hoor ik al jullie vorderingen.

  • 03 April 2012 - 15:08

    Suze:

    Hoi Carla,

    Hoop dat je weer een beetje kunt wennen hier en dat je kunt nagenieten van alle mooie ervaringen. Bravo! Ben benieuwd naar al je verhalen. Rust maar lekker even uit.

    Liefs, Suze

  • 03 April 2012 - 15:39

    Jannie Meijer-M:

    Fantastisch, welkom home en verwerk het allemaal even, ik spreek je graag als je er weer bent, even bijkomen nu. Ik ben echt onder de indruk.

  • 03 April 2012 - 17:26

    Patricia:

    Welkom thuis Carla! Rust maar lekker uit.....tot gauw. Liefs, Patricia

  • 03 April 2012 - 17:35

    Deborah:

    Lieve Carla,

    Welcome back!! Ik heb weer genoten van je verhalen...gezellig dat je volgende week weer op het werk bent. Geniet nog van je vrije dagen!!

    Liefs Deb

  • 03 April 2012 - 18:09

    Hermien.:

    Hoi reismaatje!! We hebben het weer super gehad, als vanouds!! Een goed gevoel over deze missie! (ben wel moe trouwens.....) Bedankt voor je gezelschap en samenwerking::)).

  • 03 April 2012 - 18:09

    Gonny:

    Beste Carla,
    Welkom thuis in Badhoevedorp!!!!!!!! Dank voor al je verslagen, zo hebben we met jullie mee kunnen reizen. Neem lekker rust en tijd om bij te komen van alle indrukken.

  • 03 April 2012 - 20:19

    Esther Terhoeve:

    Hoi Carla, wat een ongelovelijk indrukwekkende reis...Ik geloof zeker dat je even moet bijkomen.
    En wat een sprekende foto´s.
    Je kunt in ieder geval op een heel bijzondere ervaring terugkijken, en ik denk ook wel met veel voldoening. Tot gauw, Esther

  • 03 April 2012 - 20:30

    Marry:

    Welkom terug, fijn dat je weer veilig bij ons bent. Geweldige dingen gedaan en meegemaakt, goed hoor!
    Geniet van je echte vrije tijd nu, leuk je weer te zien volgende week,
    lieve groet
    Marry

  • 04 April 2012 - 06:08

    Marian Baake:

    Welkom terug!
    Wat hebben jullie hard gewerkt daar. En wat kun je met weinig veel doen!
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's.
    Ben benieuwd hoe het daar verder gaat.
    Maar voor jullie nu eerst even welverdiende rust.
    Groet,
    Marian Baake

  • 07 April 2012 - 07:26

    Dorine:

    Hoi Carla,

    fijn dat je weer heelhuids thuis bent; na gedane arbeid is het goed rusten.....
    Wat hebben jullie veel gedaan zeg en wat een prachtige foto's!!

    Succes weer met het werk in Nederland, zal wel even wennen zijn...

    Lieve gr. Dorine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 57794

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: