Blij verrast - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Blij verrast - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Blij verrast

Door: CarlaSonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 Februari 2012 | Nederland, Badhoevedorp



Beste Familie, vrienden en collega's,

Het enthousiasme dat julie met mij delen over mijn vertrek naar Kenia heeft me blij verrast.
De interesse in welke vorm dan ook, maakt mij nog gedrevener om er een succes van te maken.
Mijn streven was om in ieder geval 1 tot 2 rolstoelen te kunnen sponsoren en verder te kunnen ondersteunen met medicijnen en voedselpakketten.

De sponsoring die op gang is gekomen heeft echter mijn verwachtingen meer dan overtroffen.
Zelfs voor mij onbekende collega's hebben gereageerd en geld gestort n.a.v. het artikel op antonet.

Er is tot op heden een bedrag van 900 euro gesponsord, mits sommige toegezegde bedragen ook werkelijk gestort worden.

Dit is een geweldig bedrag, ruim voldoende voor meer rolstoelen die zo noodzakelijk zijn zodat kinderen die hiervan afhankelijk zijn dan ook naar school kunnen en hun sociale kontakten met andere kinderen kunnen hebben.

Tevens reserveer ik een bedrag van ca. 150 euro voor de medicijnen post.
Vele kinderen die nog geopereerd moeten worden hebben een slechte voedings toestand en een te laag hb.
De ijzerdrank die er wel is om dat hb op te krikken kost 5 euro, een vermogen als je bijna niets hebt.
Nu kan dit echter wel aangeschaft worden evenals voedsel pakketten.
Die kosten ca. 10/15 euro en daar kan een gezin een maand van eten.

Ik wil nog 1 maal mijn rekeningnummer melden omdat daar naar is gevraagd.

33.76.53.712 t.n.v. C.Sonder Badhoevedorp
o.v.v. Mombasa.
Dankzij het telebankieren kan er ook gestort worden als ik in Kenia ben.

Maandag 27 februari is mijn laatste werkdag, tot dan kunnen jullie ook kleine spulletjes meegeven zoals ballonnen, kleurboekjes, potloden,kleine knuffeltjes etc.
Tevens bedacht ik me ineens dat ik ook wel een paar banden plak setjes mee kan nemen.
Ik heb vorig jaar menig Keniaan gezien met lekke rolstoel banden, dit was ik alweer vergeten.

Tot horens.

Groet en blijf me volgen, Carla.

  • 18 Februari 2012 - 11:38

    Anneke:

    Wat een prachtig bedrag om mee te starten Carla. Succes. Ik vertrek maandag naar Indonesië en hoop je via de mail te volgen. Doe alle APDK mensen de hartelijke groeten en ik wens je faulu na bahati. Safari njema.

  • 20 Februari 2012 - 07:30

    Jannie Meijer-M:

    Dag Carla, er is een adres in Mombasa waar rolstoelen gemaakt worden voor ongeveer 100 tot 150 euro per stoel, prima stoelen voor Kenia. Hier hebben we destijds ook gebruik van gemaakt, ze kunnen je daar vast wel aan het adres helpen. Ik ken daar in Mombasa het kinderhuis: UPENDO goed, mogelijk weten zij het adres nog. Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 57792

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: