Bezoek A.P.D.K. Mombasa. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Bezoek A.P.D.K. Mombasa. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

Door: Carla Sonder.

Blijf op de hoogte en volg Carla

07 Oktober 2012 | Kenia, Mombassa

Beste Allemaal,



De koffer is op een haar na gepakt.


Nog 2 dagen en dan vertrek ik weer voor een korte trip van 9 dagen naar Mombasa, Kenia.

De A.P.D.K., een beetje mijn 2e huis geworden gaan we uitgebreid bezoeken.

Het wordt weer een drukke periode.

De Special Seats waarmee jullie 9 kinderen en hun ouders blij hebben gemaakt door middel van het sponsorgeld gaan we bekijken en fotograferen.

De matige voedsel voorraad waar ik iets aan ga doen met het geld dat ik heb opgehaald door
96 potten zelfgemaakte bramenjam aan jullie te verkopen, ik ben er helemaal doorheen, maar volgend jaar doe ik het weer.
Het merendeel van de kinderen die bij de A.P.D.K. verblijven zijn geopereerd en velen zitten in het gips, wat extra groente, fruit en eieren ga ik op de markt kopen om hen zo van wat extra's te voorzien.


Een groenten tuin, een al zo lang onvervulde wens, ga ik proberen te verwezenlijken, heel veel zaad al hier gekocht, moet toch gaan lukken om er een mooie oogst van te krijgen.

Eens uit zien te vinden waarom er een wachtlijst is ontstaan voor de te opereren kinderen, geldgebrek? Te weinig plek? We zullen het horen en proberen om er samen een oplossing voor te vinden.

De Mobile Clinic verblijden met een paar hele mooie cadeaus, bij sommigen al bekend, maar voor hen nog een complete verrassing!

Met een groep kinderen naar de tandarts, er is bij deze gezinnen geen geld om naar de tandarts te gaan.
Een Nederlandse tandartsen groep ( Dutch Dentals) zal de kinderen gratis helpen, grandioos.
Wij zullen druk zijn met het begeleiden van de kinderen, maar hopen wel een glimp op te vangen van hun activiteiten.

En zo zal er nog wel het een en ander op ons pad komen.

En…. Alvast ons onderkomen regelen voor een langer bezoek in februari 2013.

Dan weer met de Mobile Clinic de bush in op zoek naar nieuwe te opereren kinderen.


En Rini en Ann, voor jullie heb ik nog steeds een kleinigheid liggen, komt jullie kant op als ik terug ben.


Ik houd jullie op de hoogte, Carla.

  • 06 Oktober 2012 - 21:28

    Nel Hoeks :

    Hallo. Carla ,
    Een hele goede reis en veel succes , geweldig wat je allemaal doet !!!!!!!!
    Gerrit gaat binnenkort naar Cammeroen om weer tandartsenspullen te installeren .,
    Heel veel groeten van Nel

  • 06 Oktober 2012 - 22:16

    Dorine:

    Hoi Carla,

    leuk je vandaag gezien en gesproken te hebben; goede reis en veel succes!!
    Ik ga je weer volgen via de site.

    Gr. Dorine.

  • 07 Oktober 2012 - 20:01

    Alice Van Maanen:

    Misschien ben je nu al onderweg maar toch nog een goede reis gewenst. Ik ga je opnieuw volgen alhoewel dit een kort verblijf is. Ben zelf net terug van een bliksembezoek aan Polen. Uitgenodigd vanwege ruim 30-jarige samenwerking met het comité dat dit jaar zijn 65e jubileum viert. Woensdagmorgen weg, zondag om half één terug.

    Succes en gr.

    Alice

  • 07 Oktober 2012 - 21:19

    Valderez:

    Hoi Carla een hele goede reis en heel veel succes.
    Ik ga je volgen via de site.

    Veel liefs, Valderez

  • 08 Oktober 2012 - 07:36

    Jenny Derriks-Utama:

    Hi Carla,

    Goede reis gehad? Heel veel succes met de moestuin en kom maar weer veilig terug, er wachten weer wat protocollen op je...lol...

    Groetjes,
    Jenny

  • 08 Oktober 2012 - 12:42

    Anneke:

    Veel plezier en succes. Groeten aan alle bekenden. Ben benieuwd naar je verhalen.
    Druk programma. Groet, Anneke

  • 09 Oktober 2012 - 17:55

    Jannie MM:

    Carla, ik wens je alle succes toe, ik ben net terug uit Kenya en heb een dag in Kiandutu ruim 200 extracties laten doen, wat kun je veel met weinig. Het is weer zo wennen hier, zo anders en zo overgeorganiseerd.... je herkent het vast wel, tot in het AVL, maak er een mooie tijd van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 57782

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: