Het leven van een African Nurse. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu Het leven van een African Nurse. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Carla Sonder - WaarBenJij.nu

Het leven van een African Nurse.

Door: carla Sonder

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Oktober 2012 | Kenia, Mombassa




Een teken van leven uit Mombasa.

Na een goede vlucht zijn we maandag ochtend om 09.00 uur in Mombasa aangekomen.

Heerlijk weer, niet TE heet.

Maandag middag eerst de telefoon opgewaardeerd en het internet werkend gekregen zodat we ons “kantoor” weer konden opstarten.
We hebben maar een week en willen de tijd zo goed mogelijk besteden.
Na een uur werd er al lustig op los gebeld, ge internet en sms.

'S Avonds de ontelbare instrumenten en opboor sets voor merg pennen uitgespreid op het bed en mooie sets gemaakt voor diverse ziekenhuizen en artsen die we kennen.
Wat zal iedereen er blij mee zijn.
Splinternieuw instrumentarium hebben we mee, sommige nog nooit gebruikt.

Dinsdag na onze zwemrondjes, er zijn 2 grote zwembaden, zijn we vertrokken naar OLD TOWN, op zoek naar mijn zo gewenste
African Nurse.
En ja, ze stond me op te wachten, met nog een paar collega's, boven op de plank in de winkel.

In volle trots glimmend alsof ze dacht, ja daar ben je eindelijk om me mee te nemen naar Nederland.

De verkoper herkende ons meteen.

I am happy riep ik naar de verkoper.

In mijn enthousiasme maaide ik er bijna nog 3 van de plank naar beneden, maar de verkoper redde me door ze op te vangen.

I am also happy riep hij, blij dat de rest heel bleef.

Ze krijgt in ieder geval een ere plaatsje op mijn dressoir, als ik er naar kijk denk ik terug aan de mooie belevenissen die we mee maken hier, en heb ik bewondering voor wat de mensen allemaal doen met zo weinig middelen.

Hierna weer terug door de stad, de verkeers hel van Mombasa, soms 3 rijen dik waar normaal maar 2 banen zijn.
Het recht van de sterkste geld hier zeker.

Woensdag morgen worden we opgehaald met de auto van het ziekenhuis met ons instrumentarium, we lijken wel een stel vertegenwoordigers van een instrumenten firma.

Hierna 's middags een bezoek en gesprekken bij de A.P.D.K.
Er bereiken ons verontrustende berichten dat ze in financieel zwaar weer zitten.
Ook hier houd de overheid de vinger op de knip en moeten ze het vooral ook hebben van sponsoring.

We gaan het horen en proberen om ons steentje bij te dragen en ze van ideeën te voorzien, spannend.

Wordt vervolgt.

Lieve groet Carla.






  • 09 Oktober 2012 - 22:12

    Dorine:

    Hoi Carla,

    leuk om jullie weer te volgen! Ik zie jullie ingedachten al zitten, met het instrumentarium uitgespreid.....
    Veel succes met alles,

    Lieve gr. Dorine.

  • 09 Oktober 2012 - 22:26

    Angela:

    Hoi Carla,

    Nu al weer zo'n leuk verslag! En wat een briljante foto die met al dat instrumentarium!!!!!
    Heel veel succes met alles! Kijk weer uit naar het volgende verhaal!

    Groetjes,
    Angela

  • 10 Oktober 2012 - 10:49

    Patricia:

    Wat zijn jullie weer goed bezig Carla! Ik wou je nog bedanken ook voor je steun en lieve woorden afgelopen weekend. Nou, zet 'm op Carla en geniet!
    Liefs, Patricia

  • 10 Oktober 2012 - 16:26

    Moniek Huiskes:

    Hoi Carla,

    Wat leuk om het allemaal weer te lezen, jullie zijn weer goed bezig!
    Hopelijk gaat het voor het grootste deel lukken, wat jullie van plan zijn.
    Eigenlijk twijfel ik daar niet aan, jou kennende.

    Tot gauw
    Groetjes
    Moniek

  • 10 Oktober 2012 - 19:38

    GlynisJohanns:

    Hoi carla,

    Fijn te horen dat je/jullie goed zijn aangekomen. Ik verheug mij weer op de avonturen die jullie daar beleven. En natuurlijk je uitgebreide dagverslagen!! Ik lees ze bewust niet op het werk want dan kan ik er thuis extra lang van genieten.
    Het is geweldig dat de mensen daar weer zo blij zijn met jullie aanwezigheid, zegt toch iets over jullie en al het goede werk wat jullie daar verrichten.
    Ik hoop dat jullie alles kunnen uitvoeren wat jullie in gedachten hebben en heel veel succes met het aanleggen van je moestuintje.

    liefs en groetjes Glynis


  • 11 Oktober 2012 - 09:15

    Suze:

    Hoi Carla,

    Je schrijft weer heerlijk, net alsof we er zelf bij zijn! Leuke foto's ook, mooi dat je je nurse hebt gevonden. Ze zullen wel weer allemaal heel erg blij met jullie zijn! Succes en tot het volgende verslag. Groetjes, Suze xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Carla

Naast mijn werk als operatie assistente wil ik iets meer betekenen voor de medemens. Mijn hart gaat uit naar gerichte hulp in Afrika, vooral om de gehandicapte kinderen een kans te geven op een beter leven.

Actief sinds 07 Feb. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 57782

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 23 Maart 2015

Mombasa 2015.

28 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Mombasa 2014

03 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Operatie Mombasa 2013.

07 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Bezoek A.P.D.K. Mombasa.

04 Maart 2012 - 02 April 2012

volonteren tijdens bush camps in Kenia.

Landen bezocht: